28-05-2016 09:03 | Door: Chris Thijssen

Beebox en Willem&Drees, aanbieders van verse, lokale en biologische voedingsmiddelen, gaan fuseren. Zo willen de bedrijven, die onder hun eigen merknamen blijven opereren, hun marktpositie versterken.

Beebox biedt sinds 2011 consumenten een wekelijkse maaltijdbox met biologische en lokaal geteelde groenten, fruit en andere producten. Willem&Drees startte in 2009 met de verkoop van lokaal geteelde groenten en fruit aan supermarkten, cateraars en consumenten.

Volgens de biologische aanbieders neemt de vraag naar gezond en verantwoordelijk geproduceerd eten toe. Het aanbod van verse, seizoensgebonden producten die direct van de boer komen, blijft volgens hen echter achter. Door te fuseren willen de bedrijven, die beide zijn gecertificeerd als B corp, de transitie naar een duurzame voedselketen versnellen.

‘Sneller groeien’

Door de activiteiten van de twee bedrijven samen te voegen kunnen de biologische maaltijdboxen van beebox en de voedingsmiddelen van Willem&Drees via meerdere kanalen worden aangeboden. Zo krijgen consumenten thuis, in de supermarkt, op het werk, in de horeca en onderweg toegang tot de producten.

“Onze bedrijfsvoeringen sluiten perfect op elkaar aan”, zegt beebox-directeur Walter Halberstadt, in een persbericht. “Maar we bedienden consumenten en bedrijven vooralsnog op verschillende wijzen. Door onze krachten te bundelen, kunnen we sneller groeien, zodat meer mensen kunnen genieten van lokale, verse en biologische producten.”

Bron: beebox | Foto: Andy Roberts, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)