Hoe een Portugese webwinkel voedselverspilling tegengaat

Supermarkt

15-06-2016 09:44 | Door: Chris Thijssen

De Portugese online supermarkt GoodAfter.com, die ook een Spaanse equivalent heeft, verkoopt uitsluitend producten die tegen de houdbaarheidsdatum aanlopen. Dat moet verspilling van onder meer voedsel verminderen.

Dat schrijft SputnikNews. De producten die de online supermarkt verkoopt variëren van voedingsmiddelen, zoals ingeblikt voedsel en conserven, tot non-foodproducten als shampoo en schoonmaakmiddelen. Deze producten, waaronder ook A-merken, zijn afkomstig van fabrikanten.

Consumenten kunnen de producten kopen met kortingen tot 70 procent op de oorspronkelijke verkoopprijs.

Voedselverspilling tegengaan

Door producten met een naderende houdbaarheidsdatum voor minder te verkopen, wil GoodAfter.com verspilling van voedsel en andere producten tegengaan en consumenten bewust maken van het verschil tussen de tenminste houdbaar tot (THT)-datum en de te gebruiken tot (TGT)-datum.

Het bedrijf ziet kansen om in de toekomst fysieke winkels te openen volgens dit concept.

Word nu Free Member en download GRATIS alle infographics met de belangrijkste ontwikkelingen.

Bron: SputnikNews | Foto: public domain

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Priority Partner voor de sector Voeding & Dranken

Nieuws over voeding en dranken

Aanbod van gezond eten is van belang om de groeiende wereldbevolking duurzaam te voeden. Hierbij spelen vitaminen een grote rol, maar ook eiwitrijke voeding is van belang. Producenten van voedsel en dranken werken aan productiemethoden voor producten die duurzaam worden geproduceerd, langer houdbaar zijn en voldoende voedingsstoffen bieden. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Voeding & Dranken