12-07-2016 14:12 | Door: Chris Thijssen

De Afgeprijsd-app van NoFoodWasted, die voedselverspilling in supermarkten moet tegengaan, wordt in juli door de honderdste supermarkt in gebruik genomen.

Dat schrijft Distrifood. In de Afgeprijsd-app, die de start-up in december 2014 introduceerde, bieden supermarkten korting aan op producten die tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten. Zo kunnen ze voedselverspilling tegengaan.

In mei dit jaar sloot Plus Hoogendoorn in Waarder zich als vijftigste supermarkt aan. Nog geen twee maanden later is de hoeveelheid aangesloten retailers verdubbeld. Welk bedrijf zich deze maand als honderdste aansluit, maakt de start-up NoFoodWasted binnenkort bekend.

Kassakoppeling voor minder voedselverspilling

Volgens de start-up wordt de app continu doorontwikkeld en is deze uitgerust met nieuwe functies, zoals het opstellen van een boodschappenlijst en een actuele lijst kortingsproducten. De volgende stap is volgens NoFoodWasted een kassakoppeling, waarbij de aanbiedingenlijst per verkocht artikel wordt bijgewerkt.

Nu komt het soms voor dat consumenten naar de winkel gaan, maar dat het afgeprijsde product al is verkocht. Om een kassakoppeling te realiseren, moeten echter eerst de supermarktformules willen meewerken. Die zijn volgens de start-up nu nog huiverig om hun data te delen.

Bron: Distrifood | Foto: bertknot, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)