Supermarkten: ‘Consument verantwoordelijk voor verspilling’

Voedselverspilling

12-09-2016 14:30 | Door: Chris Thijssen

Van de Nederlandse supermarktketens vindt 80 procent dat de consument het meest verantwoordelijk is voor het terugdringen van voedselverspilling.

Dat blijkt uit een enquête van vakblad RetailTrends, waarvoor tien van de vijftien grootste supermarktketens werden ondervraagd. In het onderzoek geven zeven van de tien supermarkten toe zelf ook een belangrijke rol te spelen om voedselverspilling terug te dringen.

Volgens een meerderheid van de ondervraagde supermarktketens is voedselverspilling een belangrijk thema binnen de organisatie. Deze groep zegt dan ook de komende jaren meer te investeren in het terugdringen ervan.

In Nederland gaat jaarlijks bijna € 5 mrd aan voedsel verloren. Supermarkten zouden verantwoordelijk zijn voor 7 procent van deze voedselverspilling.

Word nu Free Member: gratis nieuwsbrief en online toegang tot meer nieuws en achtergronden.

Bron: RetailNews | Foto: public domain

Door: Chris Thijssen

Redacteur DuurzaamBedrijfsleven. Volgt duurzame ontwikkelingen in de sectoren Groothandel & Retail, Voeding & Dranken, Landbouw & Visserij en Kleding. Altijd op zoek naar oplossingen voor een duurzame productieketen.



Priority Partner voor de sector Voeding & Dranken

Nieuws over voeding en dranken

Aanbod van gezond eten is van belang om de groeiende wereldbevolking duurzaam te voeden. Hierbij spelen vitaminen een grote rol, maar ook eiwitrijke voeding is van belang. Producenten van voedsel en dranken werken aan productiemethoden voor producten die duurzaam worden geproduceerd, langer houdbaar zijn en voldoende voedingsstoffen bieden. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Voeding & Dranken