19-05-2017 09:19 | Door: Chris Thijssen

De Amerikaanse snoepproducent Mars sluit zich als partner aan bij Field to Market. In deze alliantie werken meer dan 120 organisaties samen om de landbouwactiviteiten in supply chains te verduurzamen.

Met het partnerschap verbindt Mars zich met zijn divisies Mars Chocolate en Mars Petfood aan andere bedrijven en organisaties, zoals Walmart, USA Rica en de American Peanut Council. Deze partijen werken samen om de duurzaamheid van gewassenteelt in de Verenigde Staten te definiëren, meten en te verbeteren.

Daarvoor gebruikt Field to Market een methodologie die rijk is aan data uit de supply chains van de aangesloten partijen. Op basis van die data definieert de organisatie verbeterkansen op het gebied van duurzame landbouw op boerderijniveau.

Duurzame pinda’s

Door zich bij Field to Market aan te sluiten, streeft Mars Chocolade naar continue duurzaamheidsverbetering in de productieketen van pinda’s, een belangrijk ingrediënt voor chocolademerken als M&M’s en Snickers.

“Field to Market brengt experts uit de hele landbouwindustrie samen, wat ons helpt om de kennis van andere partijen te benutten en te leren van hun successen en uitdagingen op het gebied van supply chain en duurzaamheid”, zegt Alissa Marturano, sustainable sourcing insights manager van Mars Chocolate, in een persbericht.

Duurzame diervoeding

Op het gebied van diervoeding, wil Mars in het partnership mogelijkheden onderzoeken voor de verduurzaming van granenproductie in het midwesten van de Verenigde Staten. Zo zoekt het bedrijf naar oplossingen voor onder meer efficiënter land- en watergebruik.

Bron: Mars, Field to Market | Foto: Shutterstock.com