Crowdfunding chocoladefabriek veel te populair

Chocolatemakers chocolade

27-03-2015 16:55 | Door: Laura Fransen

De crowdfundingsactie voor een duurzame chocoladefabriek in Amsterdam is wegens succes verkort. Binnen een week haalden de Chocolatemakers het maximaal toegestane bedrag van € 70.000 op.

Begin maart begon de crowdfundingscampagne van het chocolademerk Chocolatemakers. Het doel: € 30.000 ophalen voor de bouw van een duurzame chocoladefabriek in Amsterdam. De belangstelling bleek groot. Binnen 48 uur was het beoogde investeringsbedrag al binnen. Na zes dagen zaten oprichters Rodney Nikkels en Enver Loke aan het maximaal toegestane bedrag van € 70.000 in leningen.

Door het onverwachte succes korten de Chocolatemakers de duur van de campagne in. Op 29 maart loopt de campagne af, ruim 2,5 week voor de oorspronkelijke einddatum.

CO2-neutraal

De Chocolatemakers produceren wekelijks 4000 duurzame chocoladerepen, verkrijgbaar bij meer dan 100 verkooppunten in Nederland. Met behulp van de nieuwe fabriek wil het bedrijf dit aantal verhogen. De chocoladeproducent heeft de hele productieketen zelf in de hand. De biologische cacaobonen komen CO2-neutraal op windkracht naar Amsterdam.

In 2014 ontving het bedrijf de DAM Prijs voor de meest duurzame MKB’er van Amsterdam. 

Word nu Free Member en download GRATIS alle infographics met de belangrijkste ontwikkelingen.

Bron: Chocolatemakers | Foto: Chocolatemakers

Door: Laura Fransen

Volgt innovaties en ontwikkelingen op het gebied van Zorg & Welzijn, Groothandel & Retail en Kleding.



Priority Partner voor de sector Voeding & Dranken

Nieuws over voeding en dranken

Aanbod van gezond eten is van belang om de groeiende wereldbevolking duurzaam te voeden. Hierbij spelen vitaminen een grote rol, maar ook eiwitrijke voeding is van belang. Producenten van voedsel en dranken werken aan productiemethoden voor producten die duurzaam worden geproduceerd, langer houdbaar zijn en voldoende voedingsstoffen bieden. 

Het Subsidie ABC voor ondernemers
Sector Voeding & Dranken