30-03-2015 14:54 | Door: Laura Fransen

Met een campagne van € 5 mln wil Iglo Group het vriezer-gebruik onder Europese consumenten stimuleren. Volgens het bedrijf kan ingevroren voedsel een sleutelrol spelen in de strijd tegen verspilling.

De zogenaamde iFreeze campagne van Iglo Group gaat als eerste van start in Groot-Brittannië. Daar krijgt de diepvriesspecialist steun van Britse milieuorganisatie WRAP. Volgens een onderzoek van WRAP gooien huishoudens in Groot-Brittannië jaarlijks 850.000 ton invriesbaar voedsel weg. “Deze samenwerking stelt ons in staat het belang van invriezen uit te lichten”, zegt WRAP-CEO Dr. Liz Goodwin in een persbericht.

Ook Iglo verwacht dat de campagne een belangrijke bijdrage kan leveren. Iglo UK-directeur Andy Weston-Webb: “Het invriezen van voedsel kan voedselverspilling voorkomen en consumenten geld besparen. Als marktleider in Europa op het gebied van diepvriesproducten moeten en kunnen wij helpen deze boodschap over te brengen.”

Het doel van de campagne is om consumenten tot 2020 op minstens een miljard momenten te informeren over de voordelen van bevroren voedsel. Met de campagne speelt de diepvriesproducent in op de toenemende aandacht voor voedselverspilling. Of Iglo Group een stijging van verkoopcijfers verwacht naar aanleiding van de anti-verspillingscampagne, maakt het bedrijf niet bekend. 

Bron: Iglo Group, The Grocer | Foto: Kathleen Franklin, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)