13-04-2015 07:00 | Door: Willemien Groot

Chocoladefabrikant Hershey, producent van onder meer KitKat, vergroot in hoog tempo het aandeel gecertificeerde en duurzame cacao in zijn chocolade,

In 2016 verwacht het concern meer gecertificeerde cacao af te nemen dan nodig is voor de wereldwijde productie van de vier popualairste chocolademerken. In 2017 heeft Hershey voldoende om ook andere merken te verduurzamen.

Hershey is een van de grootste en oudste producenten van chocola in de Verenigde Staten. In Nederland is het merk vooral bekend van de candybar KitKat. Het concern heeft het afgelopen jaar vaart gezet achter nieuwe contracten met duurzame cacaoleveranciers. 

Eerder dit jaar kondigde het bedrijf aan de doelstelling van tenminste 50 procent duurzame cacao een jaar naar voren te halen. Begin dit jaar was 30 procent van alle verwerkte cacao van duurzame herkomst. Dit doel moet eind dit jaar zijn bereikt. In 2020 moet alle cacao van gecertificeerde en herleidbare herkomst zijn.

Daarnaast investeert het bedrijf in het opleiden van cacaoboeren in onder meer Ghana, Ivoorkust en Nigeria. De telers krijgen les in duurzame landbouwmethoden en leren andere gewassen als cassave te verbouwen. Daarmee moeten de boeren kunnen voorzien in hun eigen voedselbehoefte. Hershey verwacht in 2019 zo'n 60.000 West-Afrikanse boeren te hebben getraind.

Bron: Hershey | Foto: Mike Mozart, via Flickr Creative Commons (Cropped by Duurzaambedrijfsleven)