06-05-2015 15:29 | Door: Willemien Groot

De start-up Culidelight begint een crowdfundingcampagne voor gezonde kant-en-klaarmaaltijden uit de diepvries. Het bedrijf wil €​ 75.000 ophalen om de maaltijden in de winkel te introduceren.

Het Nederlandse bedrijfje Culidelight streeft naar een brede keuze van 45 verschillende maaltijden uit verschillende landen. Het bedrijfje biedt afgemeten porties aan voor een- en tweepersoons huishoudens, of voor een gezin van vier personen. In het assortiment is ook rekening gehouden met verschillende voedselallergiën. Daarnaast moeten er tien kleinere porties beschikbaar komen, speciaal voor kinderen.

Volgens de start-up is het goed mogelijk een gezonde kant-en-klaarmaaltijd uit de diepvries samen te stellen die ook nog van goede kwaliteit is. De behoefte aan gemaksvoeding met ingrediënten van biologische herkomst neemt toe, terwijl het aanbod achterblijft. Culidelight denkt dat het gat in de markt groot genoeg is om een crowdfundingcampagne voor € 75.000 te laten slagen.

Gemaksmaaltijden

Het geld is bestemd voor de oprichting van een webshop en tenminste één eigen fysieke winkel waar de producten te koop zijn. Op termijn zegt het bedrijf sterrenkoks te willen inhuren die het assortiment aanvullen.

Het aantal start-ups in Nederland dat zich op de markt voor gemaksmaaltijden begeeft, groeit nog steeds. De jonge bedrijven begeven zich vooral in het segment van producten met biologische, lokale ingrediënten. Ook de leveranciers van verse producten aan huis, zoals De Krat en HelloFresh, zien de concurrentie groeien.

Volgens Culidelight heeft de gezonde kant-en-klare diepvriesmaaltijd zich in Groot-Brittannië al bewezen.  

Bron: Culidelight | Foto: Jennifer, via Flickr Creative Commons (Cropped by Duurzaambedrijfsleven)