10-08-2015 12:19 | Door: Chris Thijssen

Coca-Cola wil naar verluidt investeren in de Amerikaanse start-up Suja Life. Dit bedrijf maakt biologische sappen en smoothies.

Dat meldt Reuters. Volgens het persbureau staat Coca-Cola op het punt om een minderheidsbelang in het bedrijf te nemen, met een optie om de komende jaren ook de rest van het bedrijf te kopen. Deze investering zou Suja Life een waarde van zo’n $ 3 mln geven, zegt Reuters.

Positie op de sapmarkt

Door de deal krijgt Coca-Cola de mogelijkheid in drie jaar de rest van Suja Life te kopen. Volgens Reuters zou het bedrijf hiermee zijn positie op de sapmarkt kunnen versterken. Daarnaast kan Coca-Cola hiermee beter concurreren tegen de Naked Juice-dranken van PepsiCo Inc.

De investering in Suja Life zou de tweede investering van Coca-Cola in deze markt worden. In 2001 kocht het bedrijf het sapmerk Odwalla.

Leonardo DiCaprio

Suja Life, gevestigd in San Diego, maakt sinds 2012 sappen en smoothies. In plaats van hoge verhitting, gebruikt het bedrijf een hogedruktechniek om bacteriën te doden, en tegelijkertijd voedingsstoffen en smaak te behouden.

Het bedrijft verkoopt zijn dranken nu via Amazon, gezondheidswinkels,  Amerikaanse supermarkten en de eigen website. Eerder investeerden Hollywood-sterren als Leonardo DiCaprio, Jared Leto en Sofia Vergara al in de sappen en smoothies van Suja Life.

Bron: Reuters | Foto: Ken Hawkins, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)