20-03-2013 12:00 | Door: Redactie DuurzaamBedrijfsleven.nl

De online media van DuurzaamBedrijfsleven.nl geven een extra dimensie aan de succesverhalen van Alle Dagen Duurzaam. Wat zijn de mogelijkheden?

Er zijn veel onzekerheden in het leven, maar een ding is duidelijk: onze grondstoffen zullen opraken. Voor sommige zeldzame aardmetalen als indium kan dat in de komende jaren al zover zijn. We zullen van een lineaire economie naar een circulaire economie moeten bewegen.

Dat is ook een economische kans en steeds meer bedrijven zien die kans. Het doel van het boek Alle Dagen Duurzaam (ADD) is om die bedrijven te laten zien. Die missie past precies bij DuurzaamBedrijfsleven.nl. We zijn dan ook trots om de exclusieve online mediapartner te zijn van ADD.

DuurzaamBedrijfsleven.nl vult het boek Alle Dagen Duurzaam aan met de volle kracht van een crossmediale aanpak. Onze nieuwssite, nieuwsbrief en sociale media zorgen voor extra bereik. Artikelen kunnen viral gaan en ze blijven voor eeuwig bewaard. Een bedrijfsprofiel is makkelijk vindbaar via zoekmachines als Google en kan een extra dimensie krijgen door verrijking met audio en video.

Het crossmediale partnership tussen Alle Dagen Duurzaam en DuurzaamBedrijfsleven.nl biedt drie mogelijkheden aan voor een selecte groep geïnteresseerden.

1. Online interviews

[caption id="attachment_52700" align="alignright" width="400"] Interview André Veneman (AkzoNobel)[/caption]

Extra delen uit de interviews kunnen gepubliceerd worden op DuurzaamBedrijfsleven.nl, zodat een verdiepingsslag gemaakt wordt voor de geïnteresseerde lezer.

Ook is er ruimte om extra bedrijfsinformatie (omzet, werknemers, strategie, etc) uiteen te zetten. Zo bereikt u een doelgroep van hoogopgeleide beslissers in het bedrijfsleven.

De interviews worden opgeslagen in ons digitale archief. Mede dankzij de uitstekende vindbaarheid van DuurzaamBedrijfsleven.nl in zoekmachines zoals Google, zijn de interviews altijd makkelijk online te raadplegen.

Neem als voorbeeld het interview met André Veneman, Corporate Director Sustainability bij AkzoNobel. Hij vertelde over het beleid waarmee AkzoNobel al vijf keer tot duurzaamste chemiebedrijf van de wereld verkozen werd (klik op het plaatje om naar het interview te gaan).

Het artikel werd meer dan 2.000 keer gelezen en actief gedeeld via sociale media.

2. Video

Een echte meerwaarde van online media zit in het gebruik van rijk geluid- en beeldmateriaal. DuurzaamBedrijfsleven.nl heeft uitgebreide ervaring met het maken van visuele bedrijfsprofielen, waarbij met een constructief-kritische blik de duurzaamheidsstrategie onder de loep wordt genomen.

Zie bijvoorbeeld het video-item dat wij maakten voor D.E Master Blenders 1753. Het gebruik van de ondersteunende animaties is ongeëvenaard effectief in het overbrengen van complexe thema's in een kort tijdbestek.

3. Infographic

Voor acht bedrijven bestaat de kans om het duurzaam leiderschap te claimen in hun sector middels sponsoring van een sectorspecifieke infographic over 'circulair ondernemen'.

Een goed gemaakte infographic slaagt erin omvangrijke data op een overzichtelijke, plezierige manier te presenteren. Met de juiste ondersteuning op sociale media kan een infographic zich als een lopend vuurtje verspreiden.

DuurzaamBedrijfsleven.nl ontrafelde eerder al de complexe wereld van bioplastics middels een serie van drie infographics. Deel 1 is bereikbaar middels onderstaande afbeelding, maar bekijk vooral ook deel 2 en deel 3.