16-01-2018 09:33 | Door: Hidde Middelweerd

Greenchoice lanceert een nieuwe energiedienst: prepaid energie. Deze abonnementsvorm, vergelijkbaar met een prepaid telefoonabonnement, moet voorkomen dat huishoudens worden afgesloten van energie, wat vaak leidt tot hoge kosten.

De nieuwe dienst wordt momenteel getest bij huishoudens in Rotterdam en Arnhem. Op basis hiervan wordt bepaald of de dienst een vervolg krijgt.

De pilot in Rotterdam komt tot stand in samenwerking met Stedin en Alliander. In Arnhem werkt Greenchoice samen met Liander, Nuon en Stichting Energiebank Nederland.

Energie

De energiedienst werkt bijzonder simpel: deelnemers kopen een tegoed aan energie en kunnen dit zelf opwaarderen. Via een web portal kunnen klanten hun actuele energiesaldo zien, ofwel het aantal dagen dat ze nog beschikken over energie.

Wanneer het bedrag bijna op is, wordt de klant meerdere malen gewaarschuwd en kan hij of zij op gemakkelijke wijze meer energie opwaarderen. Op deze manier hoopt Greenchoice huishoudens meer energiebewust te maken en het aantal afsluitingen te voorkomen.

Greenchoice

Met het prepaid-systeem hoopt Greenchoice afsluiting van energie zoveel mogelijk te voorkomen. “Afgesloten worden is een ingrijpende gebeurtenis, die de situatie van een gezin alleen maar verergert, mede omdat er extra kosten mee gepaard gaan”, stelt het bedrijf in een persbericht.

Bron & afbeelding: Greenchoice