16-10-2018 10:07 | Door: Redactie DuurzaamBedrijfsleven.nl

Ben jij klaar om de inzichten van de volgende generatie te ontvangen? Op 30 oktober organiseert professor Rob van Tulder van de Rotterdam School of Management een evenement waarop 130 masterstudenten Global Business en Sustainability bedrijven adviseren over de stappen die bedrijven moeten doormaken op weg naar een duurzame bedrijfsvoering.

De fases van duurzaam ondernemen

Aanwezige bedrijven waaronder AkzoNobel, Philips, KLM en ABN-AMRO krijgen inzicht in hun fasering en duurzame uitdagingen aan de hand van opgestelde checklists uit het onderzoek van prof. van Tulder. Jij kan je hier als bedrijf ook voor opgeven en zo in één ochtend met behulp van masterstudenten achterhalen wat jouw startpositie, motivatie en hindernissen zijn op weg naar een duurzame bedrijfsvoering.

Lancering onderzoek

Het event op 30 oktober wordt een interactieve lancering van professor van Tulder zijn nieuwste boek: ‘Getting the motives right’. Het boek beschrijft de stappen die bedrijven moeten doormaken op weg naar een duurzame bedrijfsvoering. Samen met Rob van Tulder wil DuurzaamBedrijfsleven dit faseringsmodel naar de markt brengen en bedrijven helpen om inzicht te krijgen in hun duurzame ontwikkeling. Wij geloven dat het model van Rob van Tulder bedrijven zal helpen bij het zetten van de volgende stappen.

Download hier de uitnodiging

Inschrijven

Je kan je inschrijven voor het event door een e-mail te sturen naar reshef@rsm.nl met thorsten@duurzaambedrijfsleven.nl in de cc. Alleen geregistreerde bedrijven zullen een advies krijgen van de masterstudenten. Deze bedrijven ontvangen ook gratis één exemplaar van het nieuwe boek.

Programma

Het evenement vindt in het Engels plaats. De ochtend op 30 oktober ziet er als volgt uit:

08:45 - 09:30: Ontvangst en registratie van zakelijke deelnemers

09:30 - 10:00: Officiële lancering van het boek ‘Getting the motives right’, samenvatting van het onderzoek en welkom namens de dean van de Rotterdam School of Management.

10:00 - 11:00: Breakout sessie: Bedrijven worden gekoppeld aan groepen studenten en gaan gezamenlijk een scan doen van hun organisatie.

11:00 - 11:45: Guest lecture over international corporate responsibility en hoe bedrijven dit kunnen bewerkstelligen. (Studenten bereiden tegelijkertijd hun adviezen voor)

11:45 - 12:30: Studenten geven feedback en advies aan de bedrijven n.a.v. de resultaten uit de checklists

12:30 - 12:45: Feedbackronde: Hoe hebben de bedrijven het advies van de masterstudenten ervaren?