12-03-2018 12:02 | Door: Martijn van der Donk

De eerste Week Zonder Vlees heeft een boost teweeg gebracht voor de verkoop van vegetarische producten. Dat zeggen verschillende retailers in een reactie. De campagne zal voortaan elk jaar worden gehouden.

Gert Jan Gombert, commercieel manager van Vivera spreekt van 500.000 verpakkingen meer dan tijdens een normale week. Ook Bram Nederlof, country manager NL van Garden Gourmet, laat weten dat er veel meer vegetarische producten verkocht zijn dan tijdens een reguliere promotie. Albert Heijn beaamt dit en laat weten dat ze veel positieve reacties van klanten hebben ontvangen.

Trending topic

De Week Zonder Vlees had aan aandacht geen gebrek. De campagne werd besproken in het NOS-journaal en was op Twitter één van de trending topics. Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de campagne: “Dit is een veelbelovende start, vanaf hier kunnen we alleen maar verder groeien. We kunnen de wereld niet in één dag veranderen, maar ik geloof dat we echt een wezenlijk verschil hebben gemaakt deze week."

Ook ministers een week zonder vlees

Boerdam hoopt dat meer lokale overheden en de rijksoverheid zich volgend jaar aansluiten bij het initiatief. "Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als onze ministers het goede voorbeeld geven en kiezen voor een week zonder vlees. Ik heb nog grote ambities, deze eerste Nationale Week Zonder Vlees smaakt naar meer!”

Lees verder: 

Bron: weekzondervlees.nl | Afbeelding: Adobe Stock