Lex Hoefsloot, CEO Lightyear: “Als de kans er is dan moet je die ook pakken”

Lex Hoefsloot is medeoprichter en CEO van Lightyear. De integratie van zonnepanelen maakt de elektrische auto onafhankelijk van laadinfrastructuur. Lightyear wil elektrische auto's mainstream maken. In de Green Leader podcast vertelt hij hoe én waarom. 

Op twaalfjarige leeftijd las Lex Hoefsloot in de Kijk over de enorme impact van klimaatverandering op de wereld. Hij vond het hoog tijd om opwarming van de aarde te verminderen. Klimaatverandering tegengaan: “Zo moeilijk kan het toch niet zijn?”, dacht Hoefsloot. Het toont aan hoe hij in het leven staat.

Als student won hij als onderdeel van het studententeam van de TU Eindhoven de World Solar Challenge met de Stella Lux. 

Kansen zien én pakken

Hoefsloot omschrijft zichzelf als een ondernemer die kansen ziet. Eenmaal gezien, is het noodzaak om die kansen ook te pakken. Dat niet iedereen kansen ziet én pakt, merkte hij aan de houding van de auto-industrie. Aangezien die sector niet inzet op de ontwikkeling van efficiënte, elektrische auto's met geïntegreerde zonnepanelen, besloot Hoefsloot het zelf te doen.

In bovenstaande podcast spreekt presentator Paul van Liempt met Hoefsloot over zijn jeugd in Afrika, de kansen van voor elektrische auto’s op zonne-energie in Nederland en hoe Lightyear de introductie van elektrische auto's wil versnellen.

Vond je deze podcast gaaf?

Abonneer je dan voor meer op:

Meer over Lex Hoefsloot?

Bekijk het profiel 

Interview: Paul van Liempt | Afbeelding: Screen-shot YouTube


Deel deze pagina