Arthur
van Schayk

Algemeen directeur

Remeha

Informatie

Naam

Arthur van Schayk

Bedrijf

Remeha

Functie

Algemeen directeur

Wie is Arthur van Schayk?

Arthur van Schayk is algemeen directeur van Remeha. Het bedrijf levert producten en diensten op het gebied van verwarming en warm water. Daarmee is het een belangrijke schakel in de warmtetransitie.

Positie

Na een studie bedrijfseconomie aan de Universiteit van Rotterdam begon Arthur van Schayk zijn loopbaan bij DSM als marketing coördinator. In 2002 kwam hij als sales-directeur binnen bij Remeha, dat onderdeel is van BDR Thermea. Sinds 2010 staat hij er aan het roer. Remeha is in Nederland de grootste speler op de particuliere en utiliteitsmarkt.

Resultaat

Remeha is bekend van de CV-ketels, maar zet onder leiding van Arthur van Schayk serieuze stappen op het gebied van woningverwarming met waterstof. Het bedrijf ontwikkelde een innovatieve waterstofketel en wist vorig jaar een Rotterdams appartementencomplex succesvol te verwarmen met 100 procent groene waterstof (gemaakt uit duurzame energie). Daarmee behaalde het een wereldwijde primeur.

Het leverde onder andere de VSK 2020 Publieksprijs op tijdens de vakbeurs voor installatietechniek. De jury roemde vooral ‘het lef waarmee Remeha het innovatiepad betreed’, terwijl er nog zoveel onduidelijk is over de beschikbaarheid en infrastructuur voor groene waterstof.

Persoon

Arthur van Schayk is een ondernemer in hart en nieren. Zijn oma was een echte onderneemster en ook in zijn zoons ziet hij het ondernemende karakter terug. Hij koos aanvankelijk voor Remeha omdat hij het een gaaf bedrijf vond, maar raakte steeds meer overtuigd van de bijdrage die innovatieve techniek kan leveren aan een duurzame maatschappij.

Hij houdt van dynamiek, spontaniteit en mensen die willen leren. Mensen die zonder na te denken vast blijven houden aan hoe het is, kan hij niet waarderen. Wel vindt hij het belangrijk om mensen die mee willen bewegen zo goed mogelijk te begeleiden. “Het mooiste dat wij meemaken, is als mensen het zelf zien, zodat wij ze kunnen helpen. Dat gebeurt gelukkig vaak.”