21-06-2018 17:15 | Door: Britt van den Elshout

Chemieconcern DSM illustreert in zijn aangescherpte bedrijfsstrategie hoe het bedrijf duurzaamheid omzet in nieuwe businesskansen. Door de impact van de eigen activiteiten te verbeteren, duurzame oplossingen voor klanten mogelijk te maken en in te zetten op duurzaamheid, kan DSM sneller groeien en het kosten- en risicoprofiel verlagen.

Volgens Feike Sijbesma, CEO DSM Managing Board zal het bedrijf verder evolueren naar een purpose gedreven, science-based bedrijf op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaam leven.

“We hebben een sterk platform voor groei gecreëerd, gericht op het ontwikkelen van innovatieve oplossingen op het gebied van voeding & gezondheid, klimaat & energie en grondstoffen & circulariteit”, aldus Sijbesma.

Duurzame ontwikkelingsdoelen

Met de nieuwe bedrijfsstrategie benut DSM de kansen die geboden worden door wereldwijde megatrends en de duurzame ontwikkelingsdoelen (SDGs). Door sterker in te zetten op duurzaamheid, moet de winstgevendheid van de divisies voedingsingrediënten en materialen worden verbeterd.

Naast een organische groei zet het bedrijf ook in op overnames. DSM laat weten dat acquisities voornamelijk zullen plaatsvinden om de voedingsingrediëntendivisie te versterken.

Binnenkort verschijnt een interview met Fokko Wientjes, vice president nutrition in emerging markets & food systems transformation bij DSM over het succes van Africa Improved Foods in Rwanda.

Bron: DSM | Foto: Adobe Stock