10-01-2017 09:47 | Door: Chris Thijssen

PVH, moederbedrijf van kledingmerken als Tommy Hilfiger en Calvin Klein, heeft zich aangesloten bij de UN Global Compact en het CEO Water Mandate van de Verenigde Naties.

Met het partnerschap met de UN Global Compact treedt PVH in de voetsporen van kledingbedrijven als Inditex, H&M, Nike en Levi’s. Het platform ondersteunt bedrijven bij de ontwikkeling en implementatie van duurzaamheidsbeleid op het gebied van water.

Daarnaast heeft zowel PVH als de business unit Tommy Hilfiger het CEO Water Mandate van de Verenigde Naties ondertekend. Dit programma heeft als doel om waterbronnen te beheren en te conserveren. De bedrijven die zijn aangesloten, spreken af om waterbeheer en de toegang tot schoon water en sanitaire voorzieningen te verbeteren.

Watergebruik terugdringen

De ondertekening van het CEO Water Mandate volgt voor Tommy Hilfiger op een meerjarige samenwerking met WWF International. Daarin werkte het kledingmerk met WWF aan waterbeheerprojecten in onder andere Vietnam. Ook spant het merk zich in om het watergebruik van boeren die zijn aangesloten bij het Better Cotton Initiative terug te dringen.

“De wereld verandert snel. We erkennen de kans en de verantwoordelijkheid voor bedrijven om een leidende rol te nemen in het adresseren van dringende internationale vraagstukken”, zegt Emanuel Chirico, chairman en CEO van PVH, in een persbericht. “We geloven dat we door samen te werken met de Verenigde Naties de vooruitgang in de gebieden die het belangrijkst zijn voor onze business, industrie en de wereld beter kunnen drijven.”

Duurzaamheidsstrategie

In 2016 lanceerde PVH een nieuwe, uitgebreide versie van zijn wereldwijde duurzaamheidsstrategie, bestaande uit tien ambities. De belangrijkste focusgebieden in deze strategie zijn: milieubehoud, de empowerment van mensen en de ondersteuning van lokale gemeenschappen. De strategie is gebaseerd op de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties.

Bron: PVH | Foto: Tupungato / Shutterstock.com