24-01-2017 18:02 | Door: Chris Thijssen

Zoef.com verhuurt via een online platform feest- en horecaspullen van bedrijven. Daarbij richt de start-up zich onder meer op het terugdringen van het aantal vervoersbewegingen.

Het online platform van Zoef.com brengt verhuurders en huurders van feest- en horecaproducten, zoals verlichting, audio- en videoapparatuur en meubels, samen met behulp van een slim algoritme. Op basis van onder meer datum, plaats en gelegenheid toont het platform zijn bezoekers de meest relevante huurdeals.

Duurzame huur

Volgens Niels Duijvesteijn, CEO en oprichter van Zoef.com, is het huren van spullen op meerdere vlakken een duurzame oplossing. “Onze nieuwe website speelt daarop in en zorgt er onder andere voor dat het aantal vervoersbewegingen wordt verminderd, spullen duurzamer worden gebruikt en het helpt de circulaire economie verder op gang”, zegt hij in een persbericht.

“Met het delen en huren van spullen op een commerciële manier overbrugt Zoef.com het gat tussen bestaande e-commerce en de idealistische deeleconomie. Huren is in feite namelijk de commerciële vorm van delen.”

€ 1,4 mln

Eind 2016 haalde de start-up een investering van € 1,4 mln op, afkomstig uit een combinatie van strategisch partner Equium Holding en venture capital partner Astor Participaties. Eerder stapten partners Patrick Kerssemakers van Fonq en Laurens Groenendijk van Treatwell al in.

Inmiddels zijn volgens Zoef.com duizend verhuurbedrijven bij het platform aangesloten. De komende tijd wil de start-up uitbreiden naar België en Duitsland. Daarna is de rest van Europa aan de beurt.

Bron: Zoef.com | Foto: Eric McGregor, via Flickr Creative Commons (Cropped by DuurzaamBedrijfsleven)