22-09-2017 14:47 | Door: Erik Verheggen

Discounter Aldi start maandag een grootschalige duurzaamheidscampagne om klanten bewust te maken van het belang van duurzaamheid.

Door te benadrukken dat ‘verantwoord’ prima samengaat met ‘voordelig’, zet Aldi zich in om een duurzame consumptie te stimuleren, meldt het bedrijf in een persbericht.

Verantwoordelijkheid

“Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om voor een brede groep klanten verantwoorde, betaalbare en gezonde levensmiddelen toegankelijk te maken”, zegt Nadie Winde, manager Corporate Responsibility bij Aldi.

De campagne wordt afgetrapt tijdens de Bewuste Visweek en sluit af met de Fairtrade week. Gedurende zes weken zijn duurzame producten met keurmerken als ASC, MSC, Fairtrade, Beter Leven en UTZ duidelijk herkenbaar in de winkels. Ook biologische producten krijgen meer aandacht en zijn er extra duurzame aanbiedingen.

Betrokken NGO’s zijn enthousiast over de Verantwoord Boodschappen Doen-campagne. In het persbericht spreken keurmerk ASC, de Dierenbescherming en Max Havelaar hun waardering en bewondering uit.

Biologisch

Het assortiment biologische producten bij Aldi is het afgelopen jaar bijna verdubbeld. De komende tijd zal het aanbod biologische producten verder uitgebreid worden, meldt het concern. “We zien een groot potentieel voor vlees, zuivel en groente en fruit. We merken dat dit ook steeds belangrijker wordt voor de consument. We bekijken de komende tijd hoe we hen hierin beter tegemoet kunnen komen”, zegt Nadie Winde.

De komende periode introduceert Aldi daarnaast een nieuw inkoopbeleid voor de categorieën hout, papier en karton, katoen, soja, vis en thee. “Ook zetten we in op de verdere verduurzaming van de groente en fruitteelt”, besluit Winde.

Bron: Aldi | Foto: defotoberg/Shutterstock