05-12-2017 09:31 | Door: Chris Thijssen

Bedrijfscateraar Appèl heeft zich als eerste out-of-home-bedrijf aangesloten bij de Green Protein Alliance (GPA). Doel van dit samenwerkingsverband is het versnellen van de eiwittransitie, met eiwitrijke voeding uit duurzame, plantaardige bronnen.

Als onderdeel van de samenwerking wil Appèl in zijn restaurants de consumptie van plantaardige voeding stimuleren. Met dochteronderneming Markies Catering wil het bedrijf zo een verandering in eetgewoonten in de bedrijfsrestaurants en schoolkantines realiseren.

Plantaardige eiwitten

“De transitie naar meer plantaardige eiwitten biedt voordelen voor de gezondheid en het milieu. Met ons lidmaatschap van de GPA willen we dit extra versnellen”, zegt Hans van Veen, algemeen directeur van Appèl, in een persbericht.

“Als cateraar staan wij dicht bij de consument en spelen wij een belangrijke rol in het versterken van de vraag naar plantaardig eten. Wij stimuleren en verleiden onze gasten door bijzondere smaakvolle en pure gerechten te bereiden met een beperkt aanbod aan dierlijke producten.”

De cateraar geeft ook bedrijven en start-ups die plantaardige producten produceren een platform voor de introductie van hun producten.

Unilever en Albert Heijn

De GPA, een initiatief van DuurzaamDoor, NewForesight en Het Planeet in samenwerking met Platform Voedseltransitie, streeft naar een samenleving die voor haar eiwitbehoefte afhankelijk is van voornamelijk duurzame, plantaardige bronnen. Om de transitie naar duurzame eiwitten te versnellen, is het volgens de alliantie van belang dat de vraag vanuit de consument naar plantaardige eiwitten wordt gestimuleerd.

Partijen die naast Appèl meedoen, zijn onder meer Albert Heijn, Jumbo, Unilever, Vivera, Boon, Hak, Rechtstreex en Rotterzwam.

Bron: Appèl | Foto: Sorbis / Shutterstock.com