06-12-2017 09:01 | Door: Chris Thijssen

VF Corporation, moederbedrijf van Timberland en The North Face, heeft zich aangesloten bij het Fur Free Retailer-programma van de Fur Free Alliance. Dit programma verbindt bontvrije bedrijven aan consumenten.

De online Fur Free Retailer-lijst biedt consumenten informatie over het bontbeleid van aangesloten retailers. Dat moet helpen bij het maken van geïnformeerde aankoopbeslissingen. Het specifieke doel van het internationale Fur Free Retailer-programma is bedrijven aanmoedigen om bontvrij te worden en het idee van ethisch consumeren verder te brengen.

Duurzaamheid en dierenwelzijn

“Door het Fur Free Retailer-programma te volgen, bewijzen VF en onze merken opnieuw dat we dierenwelzijn serieus nemen”, zegt Letitia Webster, vicepresident of global corporate sustainability bij VF, in een persbericht.

“Duurzaamheid en respect voor de natuur zijn fundamentele waarden voor VF en al onze merken, en we zullen blijven samenwerken met dierenwelzijnsorganisaties en gelijkgestemde bedrijven om de ontwikkeling van levensvatbare commerciële alternatieven voor dierlijke materialen.”

Bontvrije kleding

VF Corporation streeft naar de productie van bontvrije kleding. Daartoe lanceerde het bedrijf het afgelopen jaar al nieuw beleid om dierlijk materiaal, zoals bont, angora en exotisch leer, uit zijn productieketen te weren. Dit beleid heeft impact op de productieketens van de meer dan twintig merken van het bedrijf, waaronder Vans, The North Face, Timberland, Wrangler, Lee en Napapijri.  

Naast VF Corporation zetten ook andere kledingmerken in op de eliminatie van bont uit hun productieketens. Voorbeelden zijn ArmaniHugo BossStella McCartneyGucci en Gap.

Bron: VF Corporation | Foto: Shutterstock.com