14-12-2017 14:17 | Door: Chris Thijssen

VF Corporation, moederbedrijf van kledingmerken als The North Face en Timberland, wil zijn wereldwijde milieu-impact tegen 2030 hebben gehalveerd. Ook stelt het bedrijf zich als doel om de gemiddelde milieuvoetafdruk van belangrijke materialen met 35 procent terug te dringen.

Dat maakt het bedrijf bekend in zijn nieuwe duurzaamheidsstrategie Made for Change. De strategie onderstreept volgens het bedrijf zijn ambities om ecologische en sociale verbeteringen in zijn hele bedrijfsvoering en supply chain door te voeren.

Circulaire economie

Daarom zet het bedrijf de komende jaren onder meer in op de circulaire economie. Dat vertaalt zich in de commercialisering van circulaire businessmodellen, zoals producten die zijn ontworpen voor een tweede leven.

Ook wil VF Corporation zijn wereldwijde schaal en invloed gebruiken om betekenisvolle verandering in de industrie teweeg te brengen. Dat betekent dat de milieu-impact van materialen die het gebruikt voor kledingproductie, zoals water en katoen, drastisch moet worden teruggedrongen. Ook de uitstoot van broeikasgassen moet worden verlaagd.

Verbetering leefomstandigheden

Daarnaast zet het bedrijf in op de verbetering van werk- en leefomstandigheden van arbeiders en hun gemeenschappen. VF Corporation heeft de ambitie om tegen 2030 de leefomstandighede van 1 miljoen fabrieksarbeiders in zijn supply chain meetbaar te hebben verbeterd.

“Respect voor mensen en de planeet is al lange tijd een leidraad voor VF, vooral in het afgelopen decennium waarin wij betekenisvolle stappen hebben gezet om ecologisch en sociaal verantwoorde programma’s in elk aspect van onze wereldwijde business in te bedden”, zegt Steve Rendle, chairman, president en CEO van VF Corporation. “We versnellen onze acties bij VF door onze aanhoudende focus op innovatie met verantwoordelijke handelspraktijken om betekenisvolle en blijvende verandering aan te jagen.”

Lees ook:

Bron: VF Corporation | Foto: Shutterstock.com