08-03-2018 13:31 | Door: Martijn van der Donk

De groene krokodil is al 85 jaar het logo van Lacoste. Het Franse modemerk presenteerde vorige week echter een collectie polo-shirts waarbij de krokodil eenmalig werd vervangen door tien diersoorten die met uitsterven worden bedreigd.

De nieuwe, tijdelijke logo’s bestaan uit onder andere de Soala, de Sumatraanse tijger en de kakapo. Lacoste presenteerde tijdens de Paris Fashion Week de speciale editie van 1.775 shirts, niet toevallig de optelsom van de nog overgebleven exemplaren van de 10 diersoorten die in deze collectie worden gebruikt.

Opbrengst $ 300.000

De opbrengst (ruim $ 300.000) van de inmiddels uitverkochte collectie gaat naar de de International Union for Conservation of Nature (IUCN), ‘s werelds grootste en oudste unie voor natuurbescherming.

De presentatie van deze limited edition is de eerste stap in een driejarig partnerschap dat Lacoste en IUCN zijn aangegaan om bedreigde diersoorten te beschermen.

Lees verder: Luxe merken leiden weg naar duurzaamheid

Bronnen: IUCN, ManagementSite, CNN | Afbeelding: Lacoste