01-07-2018 12:12 | Door: Britt van den Elshout

Nestlé zal het welzijn van miljoenen kippen verbeteren die in Europa voor voedsel worden gebruikt via de voedselmerken Herta, Buitoni, Wagner en Maggi. Tegen 2026 zullen alle voedingsproducten met kip als ingrediënt voldoen aan een hogere welzijnsstandaard zoals vastgelegd door de European Broiler Ask (Better Chicken Commitment).

Met een gefaseerde aanpak zal Nestlé samen met partners in de toeleveringsketen en stakeholders de leefomstandigheden van de kippen verbeteren, het gebruik van meer humane praktijken garanderen en de bezettingsdichtheid verminderen.

Lees ook: Kipster bouwt tweede stal na grote vraag naar duurzame eieren​

Verantwoorde inkoop van producten

Marco Settembri, CEO van Nestlé Zone Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika: “Consumenten willen weten waar hun voedsel vandaan komt en hoe het wordt gemaakt. Als onderdeel van onze commitment om ingrediënten op verantwoorde wijze in te kopen, zullen we de welzijnsstandaarden verbeteren voor miljoenen kippen die in onze voedselproducten in Europa worden gebruikt, waaronder producten van Herta, Buitoni, Wagner en Maggi.”

Nestlé zal leveranciers en belanghebbenden inschakelen om te bekijken hoe de kippen-ingrediënten aan hogere welzijnsnormen kunnen voldoen, terwijl de producten voor de consument betaalbaar en van hoge kwaliteit blijven.

Initiatieven van Nestlé voor verbetering van het dierenwelzijn

De aankondiging van Nestlé bouwt voort op een toezegging over het welzijn van vleeskuikens, die het bedrijf vorig jaar in de Verenigde Staten heeft gedaan, en op het besluit van het bedrijf om tegen 2025 alleen nog kooi-vrije eieren voor al haar voedselproducten wereldwijd in te kopen.

Lees ook: 

Bron: Nestlé | Foto: Adobe Stock