26-07-2020 14:12 | Door: Advertorial

Juist nu zien we een sterk groeiend bewustzijn in de maatschappij. Volgens sociaal ondernemer Alec Clement, oprichter en CEO van WAAR Nederland, is er steeds meer vraag naar écht duurzame, eerlijke en gezonde producten. ‘Wij maken eerlijke keuzes. Onze klanten weten dat.’

Verandering in koopgedrag

WAAR gelooft dat verandering in het gebruik van producten en koopgedrag nodig is. Klimaatverandering en uitputting van grondstoffen vindt in hoog tempo plaats. Daarnaast zijn de wereldwijde uitdagingen op sociaal gebied groot. Clement: “Juist bij WAAR zien we dat het sterk groeiende bewustzijn in de maatschappij geleid heeft tot enorme verandering in de praktijk. Mensen kiezen bewuster, leven gezonder en houden meer rekening met elkaar én met de aarde. Er is meer en meer vraag naar écht duurzame, eerlijke en gezonde producten.”

WAAR maakt duurzame en fairtrade producten toegankelijk en aantrekkelijk voor een bredere doelgroep en verankert deze in de consumentenmarkt. Bij de winkels en webshops van WAAR kom je voor een mooi product met een mooi verhaal, waarmee je iets teruggeeft aan de wereld.

Zo heeft het merk de afgelopen jaren haar plaats veroverd in de sterk veranderende, duurzame consumentenmarkt en is met deze ontwikkeling sterk meegegroeid. Ook in 2020 is het resultaat van WAAR weer gestegen. Interessant is ook dat de markt voor duurzame en fairtrade producten niet wordt geraakt door de coronacrisis.

WAAR is meer dan retail. We zijn één van de grootste aanbieders van duurzame en fairtrade producten. Via ‘shop-in-shops’, online met onder andere ijzersterke webshops als Amazon en BOL.com, supermarkten, andere retailketens en bovendien met 24 WAARwinkels verspreid over heel Nederland heeft WAAR meerdere distributiekanalen beschikbaar.

Vertrouwensmerk voor eerlijke keuzes

De strategie van deze onderneming is anders dan anders in de retail. WAAR Nederland richt zich op de uitbouw van het merk en van de merkbeleving ‘eerlijk, duurzaam en vooral mooi’. Via maar liefst 1.200 verkooppunten worden ruim 4.500 artikelen van WAAR verkocht. Voorbeeld zijn de herbruikbare boterhamzakjes Keep Leaf, een van de meest populaire cadeau-artikelen. Een ongekend succes, net zoals de natuurlijke verzorgingslijn van NatuurlijkWAAR. De populaire verzorgingsproducten zijn niet aan te slepen. WAAR is tevens een platform voor vele sociale merken zoals Tony’s Chocolonely, Dopper, Vibers, Fairtrade Original en tientallen andere merken die nu het ‘nieuwe normaal’ zijn.

Door de jaren heen heeft WAAR een wereldwijd netwerk opgebouwd. Dat gecombineerd met het juiste gevoel voor wat WAAR-fans willen, is de sleutel voor het succes. ‘WAAR is een vertrouwensmerk. We maken eerlijke keuzes. Dat weten onze klanten. Zo zijn we met elkaar op weg naar een mooiere wereld’, aldus Clement.

WAAR Nederland groeit jaar op jaar. Om juist nu deze groei verder te versnellen is er extra financiering nodig. WAAR wil een groter publiek bereiken en de wereld nóg mooier maken. Hiervoor moet de verkoopkracht worden vergroot. Met nieuwe en betere interne systemen, nieuwe innovatieve verkoopoutlets via onder andere ‘shop-in-shop’ formules en de uitbreiding van het aantal producten onder het eigen label WAAR.

WAAR op de beurs

Om de groeiplannen te realiseren is WAAR Nederland nu ook op de NPEX beurs. Investeren kan al vanaf 1.000 euro tegen een rendement van 8,5 procent per jaar.

Zet samen met WAAR stappen naar een duurzame economie. Ga voor meer informatie naar www.npex.nl/effectenbeurs/waarnederland.

WAAR, Mooi verhalen, mooie cadeaus

ditiswaar.nl

Beeld: WAAR