27-07-2017 11:53 | Door: Rianne Lachmeijer

Het Spaarne Gasthuis start een pilot met een behandelcoach app voor patiënten die een heup- of knieoperatie ondergaan. De e-health oplossing geeft patiënten inzicht in het behandeltraject, ziekenhuisafspraken en tips. Het ziekenhuis werkt hiervoor samen met Zilveren Kruis.

Dat meldt het Spaarne Gasthuis.

Patiënten die een heup- of knieoperatie ondergaan zoveel mogelijk ontzorgen, dat is het doel van de Spaarne Behandelcoach app. De app is onderdeel van een pilot die het ziekenhuis samen met Zilveren Kruis is gestart.

De virtuele Behandelcoach herinnert de patiënt aan afspraken, geeft inzicht in het behandeltraject en stuurt handige oefeningen door die de patiënt voorafgaand aan de operatie of tijdens de revalidatie kan doen. Daarnaast kunnen gesprekken met dokters worden opgenomen, zijn veel-gestelde vragen op een rijtje gezet en is een routeplanner ingebouwd.

In onderstaande video worden de verschillende toepassingen uitgelicht:

Patiënten goed voorbereid door e-health oplossing

“Het resultaat van onze samenwerking met het Spaarne Gasthuis is een unieke eHealth oplossing voor patiënten”, vindt adviseur Strategie & Business Development Mirande Groener van Zilveren Kruis. “Met hulp van de app gaan onze verzekerden nog beter voorbereid naar de arts en krijgen ze meer grip op hun behandeltraject. En daar is iedereen bij gebaat; zowel de patiënt als het ziekenhuis”.

De pilot duurt maximaal een half jaar. Tijdens de pilot-fase kunnen ook patiënten die niet bij Zilveren Kruis zijn verzekerd van de app gebruikmaken.

Lees ook: 

Bron: Spaarnegasthuis.nl | Foto: Shutterstock.com